8 sposobów na marketing online
Marketing online inaczej zwany jest marketingiem internetowym, czy e-marketingiem. Sposobów marketingu online jest kilka.
Poniżej poznasz najważniejsze i najbardziej skuteczne sposoby na reklamę w Internecie.
Osiem sposobów na reklamę w Internecie:
- reklama „pay per click” – inaczej nazywana reklamą PPC – dotyczy umieszczenia reklamy na portalu internetowym, ogólnopolskim lub lokalnym, gdzie płatność za jej umieszczenie odbywa się po kliknięciu w nią przez użytkownika Internetu;
- reklama banerowe – dotyczy umieszczenia banera reklamowego w przeglądarce internetowej bądź na stronach www, płatna zgodnie z cennikiem reklamodawcy;
- e-mail marketing – rozsyłanie reklamy za pośrednictwem poczty elektronicznej do wcześniej zidentyfikowanych odbiorców. Może mailing dotyczyć określonej branży, regionu, specjalnie zidentyfikowanej grupy odbiorców,
- blog marketing – umieszczenie wpisów reklamowych w formie bloga, najczęściej na własnej stronie www;
- optymalizacja stron – SEO – Serch Engine Optimization – odnosi się do wszystkich działań podejmowanych na stronie www, celem jej lepszego odbioru przez wyszukiwarkę internetową co w konsekwencji prowadzi do jej pozycjonowania na listach wyszukiwania. Warto w tym miejscu napomknąć o szczególnym rodzaju pozycjonowania, bardzo ważnym w wielu branżach, o pozycjonowaniu lokalnym, a o tym dlaczego warto je stosować w poleczisz.pl.
- buzz marketing – inaczej marketing szeptany, w ostatnim czasie zyskał na dużej popularności. W nienachalny sposób reklamuje markę wykorzystując fora dyskusyjne, komentarze pod artykułami jak również media społecznościowe. Marketing szeptany można wykorzystać lokalnie i tam najczęściej się sprawdza;
- affiliate marketing – marketing polegający na polecaniu produktów na różnych stronach www, forach internetowych i mediach społecznościowych;
- reklama interaktywna – to reklama cyfrowa, zewnętrzna propagowana lokalnie na określonym terytorium poprzez interaktywne, cyfrowe banery.