Trendy w marketingu wideo – wideo podcasting, reels i samouczki

Trendy w marketingu wideo – wideo podcasting, reels i samouczki

Marketing wideo to nic innego jak technika marketingu cyfrowego, która opiera się na tworzeniu treści audiowizualnych w celu promowania produktu lub usługi, marki lub firmy.

Uwzględnienie marketingu wideo jest bardzo ważne, jeśli pracujemy z naszą marką w sieci, ponieważ w dzisiejszych czasach trudno jest przyciągnąć uwagę użytkowników w środowisku internetowym ze względu na przesycenie treścią, zwłaszcza na portalach społecznościowych.

Jednym z powodów marketingu wideo jest to, że treści audiowizualne są łatwiejsze do oglądania i mogą szybciej angażować użytkowników, dzięki czemu nasz przekaz będzie skuteczniejszy niż w przypadku innych, mniej animowanych treści, takich jak statyczne obrazy.

Wideo podcasting

Jest to bardzo prosty, ale skuteczny trend, ponieważ jest to po prostu podcast lub audycja radiowa, która jest również nagrywana na wideo. W ten sposób można zobaczyć twarze prezenterów i to, co dzieje się „za mikrofonami”. 

Reels na Instagramie

Odkąd pojawił się Instagram TV, firmy zaczęły go w pełni wykorzystywać jako kolejny kanał dostarczający interesujących, przydatnych i zabawnych treści. Biorąc pod uwagę sukces formatu Instagram Stories inspirowanego Snapchatem, zdecydowano się zaoferować możliwość wydłużenia tych filmów (do 10 minut).

Wkrótce jednak wszystko to zostało przyćmione przez nowe narzędzie – reels, wyraźnie inspirowane Tik Tok, które stale zyskuje udziały w rynku.

Instagram nie chciał pozostać w tyle i wprowadził swoją wersję tego typu krótkich filmów wideo, które cieszą się tak dużą popularnością. Choć może się wydawać, że w ciągu maksymalnie 60 sekund nie da się przekazać zbyt wielu informacji, prawda jest taka, że ten rodzaj marketingu wideo generuje duże zaangażowanie i jest wysoko ceniony przez odbiorców, ponieważ potrafi zmienić wideo w viral w ciągu zaledwie kilku godzin.

Samouczki 

Trend ten rozwija się od lat i będzie się rozwijał ze względu na zainteresowanie ludzi uczeniem się nowych rzeczy. Filmy objaśniające na każdy temat są zawsze hitem, ponieważ są bardzo przydatne dla użytkowników.

Na poziomie biznesowym możemy tworzyć tutoriale dotyczące korzystania z naszych produktów lub tematów pokrewnych. W ten sposób dostarczamy użytkownikom wartość, a oni będą brali nas pod uwagę jako markę przy dokonywaniu zakupów.

1 thoughts on “Trendy w marketingu wideo – wideo podcasting, reels i samouczki

  1. Samouczki super sprawa, w zwięzły sposób i szybko można się nauczyć nowych umiejętności.

Comments are closed.