Jak prowadzić retargeting?
Istnieje wiele różnych sposobów dotarcia z naszymi produktami lub usługami do potencjalnych klientów. Tym razem przeanalizujemy, czym jest retargeting i jak może on zwiększyć sprzedaż w e-commerce.
Czym dokładnie jest retargeting?
Jest to technika marketingu cyfrowego, której specyfika polega na tym, że jest skierowana wyłącznie do użytkowników, którzy już wcześniej weszli w interakcję z reklamowaną stroną internetową lub marką.
Jej celem jest przypomnienie im, że marka istnieje oraz że posiada produkty i usługi, które mogą ich zainteresować. Stara się przypomnieć potencjalnemu klientowi, że produkt, którym jest zainteresowany, jest nadal dostępny i nie pozwala mu odejść w zapomnienie.
Ta technika jest stosowana na co dzień i jestem pewien, że nieraz ją widziałeś. Wchodzisz na stronę internetową, widzisz kilka produktów, a następnie przechodzisz na inną stronę. Ale na innej stronie internetowej natrafiasz na reklamę, która pokazuje dokładnie ten sam produkt, który oglądałeś na poprzedniej stronie. Przypadek? Wcale nie, to retargeting.
Remarketing i retargeting
Bardzo często słyszy się, że remarketing i retargeting są używane zamiennie. Można więc mieć wątpliwości co do różnic między nimi. Chociaż nie jest to dokładnie to samo, to prawdą jest, że obie techniki nie różnią się od siebie tak bardzo.
W ramach retargetingu wyświetlamy reklamy naszych produktów w innej witrynie użytkownikom, którzy już odwiedzili naszą witrynę, ale nie dokończyli procesu zakupu. W przypadku remarketingu pokazujemy użytkownikowi, który odwiedził naszą witrynę, ale nie rozpoczął procesu zakupu, nasze reklamy podczas odwiedzania innej strony.
W rzeczywistości obie techniki mają na celu „mobilizację” użytkowników. Jednak podobieństwo obu terminów i niewielka różnica w ich koncepcji mogą powodować nieporozumienia.
Jak prowadzić retargeting?
Teraz, gdy już wiesz, czym jest retargeting, z pewnością uznasz, że jest to bardzo interesująca opcja reklamowania swojej strony internetowej. Zobaczmy, jak to zrobić.
W tym celu należy korzystać z plików cookie, które są instalowane w przeglądarkach użytkowników odwiedzających naszą witrynę. Gdy użytkownik przejdzie na inną stronę internetową, będzie musiał ponownie zaakceptować użycie plików cookie i wyświetlić reklamy innych firm, co spowoduje wyświetlenie mu naszej reklamy.
Kampania tego typu może być bardzo prosta lub tak skomplikowana, jak tylko chcemy. Najprostszym sposobem jest wykorzystanie kodu śledzenia na naszej stronie internetowej, a następnie umieszczenie pliku cookie lub kodu śledzenia na urządzeniach osób, które nas odwiedzają.
Plik cookie informuje kanał reklamowy o tym, że dana osoba odwiedziła naszą witrynę lub oglądała określony produkt w naszej witrynie. W rezultacie zostanie im wyświetlona reklama na naszej stronie.
System ten ma jeszcze inne zastosowanie. W tego typu kampaniach będziesz mógł analizować zachowania osób odwiedzających Twoją stronę internetową, co pozwoli Ci na tworzenie specjalistycznych ofert, jeszcze lepiej dopasowanych do oczekiwań internautów.