Content marketing: słowa sensoryczne
Treść jest podstawowym elementem każdej strony internetowej, jeśli chodzi o zapewnienie najlepszych wrażeń użytkownikom i zagwarantowanie czołowych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Nie wszystkie strategie dotyczące treści wykorzystują te same podstawy, niektóre stosują nowe i innowacyjne podejścia, np. treści sensoryczne. Jest to alternatywa dla tych, którzy chcą wdrożyć strategię, która może wywrzeć duży wpływ na użytkowników.
Wywołanie emocji i uczuć za pomocą tekstu i innych rodzajów treści sprawi, że doświadczenia użytkownika będą niezapomniane i satysfakcjonujące, co pozytywnie wpłynie na Twój projekt.
Czym są treści sensoryczne?
Tak zwane treści sensoryczne, lub zmysłowe to takie, które wykorzystują słowa i poruszają tematy wywołujące emocje u czytelnika. Chodzi o przekazywanie pozytywnych doświadczeń związanych z firmą lub marką. Dlatego strategia marketingu sensorycznego opiera się na tworzeniu treści, które koncentrują się na zmysłach – wzroku, zapachu, smaku, słuchu i dotyku – oraz na dążeniu do wywołania pozytywnej reakcji użytkownika.
Tworząc zmysłowe treści, Twoja strona internetowa lub sklep internetowy mogą skorzystać na kilka sposobów:
Stwórz tożsamość marki, która odróżni Cię od konkurencji. Dzięki tego typu treściom konsumenci będą mogli jednoznacznie zidentyfikować Cię wśród wszystkich opcji dostępnych na rynku.
Przybliżenie marki do użytkowników, uwzględnienie ich odczuć i doświadczeń (tzw. humanizacja marki).
Zwiększenie poziomu lojalności klientów, ponieważ czują się oni utożsamiani z uczuciami wzbudzanymi przez treści.
Znaczne zwiększenie konwersji (na przykład sprzedaży lub subskrypcji).
Co to są słowa sensoryczne?
Ten rodzaj strategii content marketingu opiera się na słowach sensorycznych, czyli takich, które oprócz wyrażania swojego znaczenia, wywołują również emocje za pomocą zmysłów. Na przykład:
Ciemne, duże, nieprzezroczyste lub kwadratowe to słowa związane ze wzrokiem.
Słodki, dobry, nieświeży lub pikantny są związane ze smakiem.
Krzyk, gwizd, wrzask lub harmonia przekazują wrażenia, które aktywują słuch.
Szorstki, gładki, mokry lub lepki to słowa sensoryczne, które wywołują dotyk.
Aromat, zapach, woń lub smród pobudzają zmysł węchu.
W tekście zawierającym słowa sensoryczne można wybrać te, które wywołują pozytywne odczucia, aby nawiązać do firmy, marki, produktów lub usług, lub negatywne słowa sensoryczne, jeśli chcesz, aby użytkownik odczuł negatywne uczucia.