Marketing emocjonalny – czym jest, zalety i filary.

Marketing emocjonalny – czym jest, zalety i filary.

Aby przyciągnąć więcej użytkowników do platform internetowych Twojej firmy, niezależnie od tego, czy jest to blog, strona internetowa czy sklep internetowy, konieczne jest wdrożenie różnych technik i strategii.

Jednym z najciekawszych narzędzi, za pomocą którego można uzyskać lepsze wyniki, jest marketing emocjonalny, ponieważ bezpośrednio odwołuje się do uczuć i emocji użytkowników, wpływając bezpośrednio na ich decyzje zakupowe oraz wizerunek, w jaki sposób postrzegają Twoją markę.

Postawienie na marketing emocjonalny to dobra decyzja, ponieważ dzięki treściom można udoskonalić strategie osiągania celów, takich jak pozyskiwanie wysokiej jakości leadów, zwiększanie sprzedaży, zwiększanie lojalności klientów czy tworzenie lepszego wizerunku witryny.

Czy wiesz, czym jest marketing emocjonalny?

Zapewne nie raz słyszałeś o koncepcji marketingu emocjonalnego, ponieważ jest to narzędzie wykorzystywane przez wiele prestiżowych i odnoszących sukcesy firm. Ten rodzaj marketingu łączy uczucia, wartości i emocje ludzi z różnymi aspektami firmy, takimi jak produkty, usługi czy sama marka.

Marketing emocjonalny ma na celu umieszczenie firmy w uprzywilejowanym miejscu w umyśle konsumenta, odnosząc się do uczuć lub emocji, które są dla niego pozytywne lub mają na niego wpływ. Jednym z głównych powodów, dla których konsumenci kupują lub odwiedzają firmę, są emocje, nawet bardziej niż rozum.

Dzieje się tak dlatego, że komponent emocjonalny w człowieku jest bardzo silny i bezpośrednio wpływa na większość podejmowanych decyzji. Marketing emocjonalny wykorzystuje różne zmysły, aby powiązać uczucia i pozytywne postrzeganie z marką (wizualne, słuchowe…).

Jakie są zalety marketingu emocjonalnego?

Marketing emocjonalny przynosi wiele korzyści firmom, które opierają na nim swoje strategie, oto niektóre z tych korzyści:

  • Kojarzenie firmy z pozytywnymi ideami lub doznaniami.
  • Zwiększenie lojalność klientów wobec firmy.
  • Dzięki nim firma pojawia się w umyśle użytkownika, gdy ma on potrzebę.
  • Jest to element różnicujący w stosunku do głównych konkurentów na rynku.
  • Wymaga niższych nakładów niż inne rodzaje strategii marketingowych.
  • Jest to doskonałe narzędzie do pozyskiwania większej liczby klientów wysokiej jakości i zwiększania sprzedaży.

Filary marketingu emocjonalnego

Emocje w marketingu są bardzo ważną bronią, dlatego też ten rodzaj strategii opiera się na czterech podstawowych punktach lub filarach.

1. Związek afektywny

Marketing emocjonalny opiera się na tworzeniu bliskiej więzi między firmą a konsumentem poprzez emocje. Celem jest wzbudzenie zaufania, wykorzystując uczucia i emocje jako kanał do tego celu.

2. Lovemark

Koncepcja lovemark lub „loving the brand” odnosi się do ogromnego wpływu, jaki marketing emocjonalny może mieć na relacje klient-firma, prowadząc do powstania prawdziwych fanów lub miłośników marki. Wiele dużych i prestiżowych firm jest specjalistami w dziedzinie lovemarkingu, jak w przypadku Apple, gdzie ich użytkownicy są wiernymi obrońcami marki.

3. Najlepsze doświadczenia

Mimo że marketing emocjonalny zajmuje się delikatnymi i osobistymi kwestiami, takimi jak uczucia i emocje, nie stosuje technik inwazyjnych ani natrętnych. Celem jest poszanowanie konsumenta i dotarcie do niego poprzez uczucia, które generują dla niego wartość, oferując mu rozwiązania w postaci produktów i usług, których naprawdę potrzebuje.

4. Treść o wysokiej jakości

Jednym z filarów marketingu emocjonalnego jest treść. Dzięki tekstom, obrazom, filmom, infografikom i innym treściom wysokiej jakości łatwiej jest dotrzeć do emocji i uczuć użytkowników.